Jakie odżywki stosować podczas budowaniu masy?

 Każdy, kto uprawia sporty siłowe, powinien dobrać odpowiednią do treningów dietę, która będzie spełniała dzienne zapotrzebowanie organizmu na najważniejsze składniki pomagające w rozwoju tkanki mięśniowej.

Tak zwana dieta na masę to nic innego, jak przyjmowanie nadwyżek kalorycznych podczas codziennych posiłków. Poprzez takie działania, otwieramy drogę dla organizmu prowadzącą do zwiększenia pokładów energii na ewentualny większy wysiłek przy budowaniu mięśni. Bardzo popularnymi dodatkami do diety na masę są różnego rodzaju odżywki i suplementy. 

Należy jednak pamiętać, iż są to tylko i wyłącznie preparaty uzupełniające, dlatego nie wolno zastępować klasycznego posiłku odżywką. Najczęściej wybieranym preparatem jest kreatyna, która swoim potencjałem użytkowym skradła serca wielu zawodowych kulturystów. Jeśli kreatynę dodaje się do zblilansowanej i zdrowej diety, można zacznie przyspieszyć czas w którym mięśnie zwiększają objętość, wytrzymałość i siłę. Najbardziej przystępnymi gatunkami kreatyny są jabłczan i monohydrat- warto jednak pamiętać, aby podczas przyjmowania kreatyny pić jak najwięcej wody!

Kolejny suplement warty uwagi to bez wątpienia białko. Jak wiadomo, składnikiem budulcowym mięśni w głównej mierze jest właśnie białko, które odpowiada za rozrost i regenerację. Największe zapotrzebowanie na tę substancję mają sportowcy z długim stażem, dla których odżywka białkowa jest niezbędnym elementem treningów, w znacznym stopniu pomagającym powiększyć masę mięśniową a co za tym idzie również siłę. Białka rozpowszechniane są w różnych formach, lecz najważniejszym jest dopasowanie odpowiedniej odżywki do potrzeb własnego organizmu.

 Dla osoby, która chce przybrać na masie, poleca się mieszanki białkowe, złożone z różnych składników budulcowych, które idealnie sprawdzają się w cyklach masowych. Najbardziej kalorycznym i zwiększającym masę produktem są gainery, czyli mieszanki białkowo- węglowodanowe. Przeznaczone są dla osób, których problemem jest wyrobienie nadwyżek kalorycznych i sporządzanie diety, na podstawie której będzie można zbudować masę. Gainer jest w pewnym sensie posiłkiem w proszku, zawierającym wszystko najpotrzebniejsze substancje odżywcze. Najlepszym rozwiązaniem są gainery w których skład wchodzą białka jajeczne bądź serwatkowe, zdrowe tłuszcze oraz mieszane węglowodany (proste i złożone).

Podsumowując, do każdego przypadku diety na masę, należy wybrać odpowiedni preparat. Najważniejszym jest jednak, aby nie zastępować zwykłego pokarmu odżywką lub suplementem.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *