Dieta 1000 kalorii – czy można sobie tym pojeść?

 Minimalna podaż energii daje szybkie efekty ale może być niebezpieczna dla zdrowia

Na samym początku należy zaznaczyć, że jeżeli jesteś 100-kilogramowym facetem to dieta 1000 kalorii nie nadaje się dla Ciebie. Sama podstawowa przemiana materii, czyli energia potrzebna do podtrzymania podstawowych funkcji życiowych, będzie w Twoim przypadku znacznie przekraczać wartość 1000 kcal.

Podobnie ma się to u osób, które ze względu na intensywną aktywność fizyczną mają większe zapotrzebowanie kaloryczne. Zawsze ważne jest branie pod uwagę tego, czy przy naszym trybie życia wystarczy jedynie 1000 kcal. W bardzo wielu przypadkach okaże się, że ten rodzaj diety jest nieodpowiedni. 

Dieta 1000 kcal jest jedną z tych diet, w których niestety trzeba liczyć skrupulatnie kalorie. Na szczęście nie ma ich do liczenia zbyt wiele i łatwo można nauczyć się szacować te wartości w pamięci. Jak sama nazwa wskazuje, dieta polega na dostarczaniu organizmowi 1000 kcal dziennie. Najlepiej w pięciu posiłkach. Szybko można policzyć, że ilość kalorii przypadająca na jeden posiłek nie jest zbyt wysoka. Śmiało można rzec nawet, że jest ona bardzo niska, dlatego ten rodzaj diety wymaga dużego reżimu dietetycznego.

Stosunek ilości kalorii do posiłków powinien wyglądać podobnie do tego poniżej:

I Śniadanie: 250 kcal

II Śniadanie: 100 kcal

Obiad: 350 kcal

Podwieczorek: 100

Kolacja: 200

Jeśli chodzi o produkty wskazane w tej diecie, jak i te, których należy bezwzględnie unikać, można pokusić się o stwierdzenie, że nie różnią się one zbytnio od powszechnych reguł. Są one zbliżone do tych, jakie zostały ogólnie przyjęte we wszystkich dietach wieloskładnikowych redukcyjnych. Znaczy to, że pożądanym pokarmem są na pewno warzywa, pieczywo pełnoziarniste, kasze gruboziarniste, ryby, chudy nabiał i mleko. Owoce ze względu na duży poziom cukrów są wskazane, jednak w małych ilościach. Wszystko, co dostarcza nam dużo kalorii, idzie – niestety- w odstawkę. Przede wszystkim wszelkiego rodzaju słodycze, chipsy, energy drinki, podroby, tłuste mięso, boczek, cukier itd.

Dobrym nawykiem żywieniowym podczas trwania diety jest wypicie przed posiłkiem szklanki wody, co wypełni skutecznie żołądek i spowoduje zmniejszenie apetytu, a przez to ograniczenie spożycia ilości jedzenia. Wielu specjalistów radzi również, by odchodzić od stołu zawsze z lekkim uczuciem niedosytu. Żołądek z opóźnieniem dostarcza do mózgu informację o tym, że głód został już zaspokojony.

One thought on “Dieta 1000 kalorii – czy można sobie tym pojeść?

  • 10/07/2017 at 9:23 am
    Permalink

    No nie wiem nie wiem 1000 kcal to chyba trochę jednak dla mnie za mało

    Reply

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *