Dlaczego warto chodzić na basen?

 Pływanie to wyjątkowy sport, jaki zdobywa serca wielu. Ciężko jest powiedzieć w skrócie o jego zaletach, tyle korzyści z pływania można wyciągnąć. Poprawa stanu zdrowia niemal całego ciała, przy tym cudowna sylwetka, dobra kondycja i ten uśmiech na twarzy po wyjściu z basenu! Jest najbardziej wszechstronnym, ogólnorozwojowym i bezpiecznym sposobem aktywności fizycznej. Piękne ciało i wzorowa kondycja!

Aby było jasne – basen nie jest tylko dla tych, którzy potrafią pływać.

Jakikolwiek ruch w wodzie świetnie wpływa na wygląd i stan zdrowia. Prowadzi się obecnie na basenach zajęcia z aqua aerobiku, które niosą za sobą wcale nie mniejsze korzyści, niż podczas pływania. Warto próbować! Ruch w wodzie świetnie spala tkankę tłuszczową, modeluje sylwetkę, wzmacnia kondycję oraz pozwala zachować młody wygląd na dłużej. Jest świetnym rozwiązaniem dla osób aktywnych fizycznie. Przyśpiesza regenerację po wysiłku – rozciąga i regeneruje mięśnie. Dla biegaczy stanowi sposób zwiększenia możliwości układu oddechowego. Dzięki pływaniu wzrasta pojemność płuc. Oddycha się łatwiej i pełniej.

Nauka pływania zapewnia bezpieczeństwo nad zbiornikami wodnymi. Dzięki temu daje większe pole do popisu we wszelkich sportach wodnych. Zyskując pewność w pływaniu, można decydować się bez większego strachu na jazdę na nartach wodnych, windsurfing, żeglarstwo, czy kajakarstwo.

Zdrowy, jak ryba!

W kwestii zdrowotnej basen króluje nad innymi dziedzinami sportu. Nie obciąża kręgosłupa, ani stawów. Wzmacnia natomiast mięśnie (w tym pleców, które odpowiadają za trzymanie kręgosłupa). Właśnie dlatego jest tak bardzo polecany dla osób z wadami postawy. Co wspomniane wcześniej – aby wzmocnić mięśnie, nie trzeba koniecznie pływać, jakikolwiek ruch w wodzie ma na to zbawienny wpływ. Jeśli ktoś cierpi na kontuzje stawów kolanowych, czy biodrowych ma szansę wzmocnić stawy bez obciążania. Staną się bardziej elastyczne. Dla tych, którzy z reguły nie są zbyt aktywni fizycznie, pływanie stanowi dobrą alternatywę. Jest nauką lepszej koordynacji ruchowej. Aby nasze ciało mogło odpowiednio funkcjonować, ruch jest niezbędny, dlatego nie można go pominąć. Jeśli ktoś nie mógł przekonać się do biegania, łatwiej zdecyduje się na pływanie, czy aqua aerobik. Warto, bo to świetny sposób na wzmocnienie naczyń krwionośnych oraz poprawę krążenia.

Polecany osobom po zawale serca.

Zmniejsza ryzyko wystąpienia udaru mózgu oraz cukrzycy. Poprawia wygląd skóry, ujędrnia piersi i uda. Ruch „podkręca” metabolizm, perystaltykę jelit i reguluje trawienie. Pozwala zahartować organizm i zapobiec niektórym chorobom. Cała masa endorfin! Endorfiny są hormonami szczęścia, które wydziela się przy aktywności fizycznej. Pływanie dodatkowo koi i relaksuje, dzięki regularnemu oddychaniu. Z basenów wychodzi się szczęśliwym oraz odprężonym. Woda ma na ciało cudowny wpływ. Odciąża je, masuje, a nowe bodźce działają na centralne ośrodki mózgowe.

Basen to sposób spędzenia wolnego czasu z rodziną, jedna z tych form aktywności fizycznej, która stanowi jednocześnie dobrą zabawę. Dla wielu pływanie stało się czymś więcej – jest pasją. Dostarcza im wielu emocji. Warto próbować, bo może i dla Ciebie pływanie stanie się ukochanym hobby. Ciężko o lepsze połączenie tylu pozytywnych korzyści!

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *