Jak szybko schudnąć?

Gdzie leży problem ? 

Wielokrotnie w swoim życiu  próbowałeś już schudnąć za pomocą różnych metod(cudowna dieta, mega skuteczny trening, zabójczo genialne tabletki na odchudzanie).  Za każdym jednak razem efekt był ten sam – wskazówka wagi ani drgnęła. Dlaczego? Gdzie popełniasz błąd?Zanim przejdziemy do analizowania najczęściej popełnianych błędów przy wykonywaniu ćwiczeń, a przy tym powodów, dla których waga stoi w miejscu i nie możesz schudnąć, omówimy jedną bardzo ważną sprawę. Śmiało stwierdzić można – podstawową. Łamanie zasad zdrowego odżywiania.

Czy trzymasz się diety?

Chudnięcie jest procesem utraty kilogramów. Dzieje się to w momencie, gdy bilans kaloryczny jest ujemny. Ćwiczenia służą do tego, by kalorie spalić oraz zbudować mięśnie, poprawiając przy tym swoją kondycję. Nie ma jednak możliwości spalenia w trakcie godzinnego treningu ilości kalorii, które potrafi zjeść przeciętny Polak w budce z fast foodami. A to jeszcze nie wszystko. Przekąski w postaci batoników, słodzone napoje, przetworzona żywność…

Zapamiętaj – racjonalna dieta to podstawa.

Koncentracja na wybranej partii ciała

Masz grube uda, więc wykonujesz ćwiczenia na uda i liczysz, że staną się chudsze? Błąd! Nie da się odchudzić z jednej, wybranej partii ciała. Jeśli chodzi o spalanie tkanki tłuszczowej, faworytem w tej kwestii jest trening cardio. Należy o nim pamiętać. To on sprawia, że pozbywasz się tłuszczu, a przy tym tracisz na wadze. Dobrym przykładem treningu cardio jest pływanie, które angażuje nawet te mięśnie, o których istnieniu nie masz pojęcia. Ruch dla całego ciała, a przy tym przyjemna forma aktywności fizycznej. Możesz również tańczyć, biegać, jeździć na rolkach lub na rowerze.

Wybieranie treningu poniżej swoich możliwości

Stać Cię na więcej? Zostaw cardio, bierz się za interwały! To kolejny bardzo poważny błąd. Ludzie, których stać na więcej, pozostają przy obecnym programie treningowym, a potem dziwią się, że waga stoi w miejscu. Nie czujesz zmęczenia po treningu? Jak więc zamierzasz schudnąć? Zamień jogging na szybkie tempo biegania. Wykonuj serie ćwiczeń, gdzie chodzi o dużą dynamikę. Skacz, padaj na ziemię, podnoś się, podskakuj dalej. Świetne są treningi obwodowe, gdzie przerwa między ćwiczeniami jest minimalna i chodzi o jak najszybsze tempo wykonania zadań. Podnoś poprzeczkę cały czas. Stać Cię na więcej, niż Ci się wydaje.

Szybka droga do zniechęcenia

O interwałach i wysokiej intensywności ćwiczeń mówimy w drugiej kolejności, bo początkowe nałożenie na siebie zbyt dużej ilości jest kolejnym błędem. Prowadzi do szybkiego zniechęcenia. A to również nie pozwoli osiągnąć wymarzonej wagi. Zniechęcenie przychodzi także w momencie, gdy wybierasz zestaw, który zupełnie Cię nie interesuje. Męczysz go i jesteś nim znudzony. Zawsze wybieraj aktywność fizyczną, którą lubisz. Za mało chudniesz, gdy za mało ćwiczysz Ćwiczenia powinny trwać minimum 30-45 minut. Na początek warto zadbać przynajmniej o 3 treningi w tygodniu. Wiadomo jednak, że ważny cel wymaga poświęceń.

Naprawdę chcesz schudnąć?

Ćwicz więcej. Staraj się zagospodarować na to jak najwięcej czasu. Zawodowcy robią kilka treningów dziennie, naprawdę zmotywowani ćwiczą rano i wieczorem. A Ty miałbyś nie dać rady ćwiczyć chociaż te 4 razy w tygodniu? Nie jesteś w stanie zmienić stałych nawyków Brak zmiany trybu życia to błąd, który skutecznie oddala od upragnionej sylwetki. Jeśli wybierasz poranki na czas swojego treningu, powinieneś odzwyczaić się od spania do ostatniej chwili. Jak inaczej miałbyś zdążyć zrobić trening przed pracą? Mało tego, zostaw windę w spokoju. Wylewasz na treningu siódme poty, a nie jesteś w stanie wejść po schodach? Biegasz na bieżni po 5km dziennie, a nie przejdziesz piechotą do pracy dwa razy mniejszej trasy? I to w dwie strony? Aby naprawdę schudnąć, należy włożyć w to całe serce. Jeśli komuś zależy, żadną przeszkodą nie będzie w bieganiu zła pogoda. Ćwiczenia powinny być solidnie wykonywane, odpowiednio intensywne, podpasowane pod swoje potrzeby. Ile z siebie dajesz, tyle dostajesz!

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *