See other templatesSee other templates

Ocena użytkowników: 5 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywna
 

żywienie zgodne z grupą krwi, zbilansowane pożywienie, dieta zgodna z grupą krwi, owoce, warzywa

Teorię dopasowania tego, co jemy do grupy krwi, jaką posiadamy, opracował Amerykanin James D’Adamo. Opiera się ona na założeniu, że osoby z różnymi grupami krwi mają różne potrzeby żywieniowe. Oznacza to, że spożywanie tych samych produktów przez osoby o różnych grupach krwi może zupełnie odmiennie wpływać na ich zdrowie i samopoczucie. Autor tej koncepcji szczegółowo określa, jakie artykuły spożywcze najlepiej służą osobom z poszczególnymi grupami krwi, a jakich powinny się wystrzegać. Różnice w przyswajaniu danych pokarmów przez różne osoby wynikają ze zdolności danego organizmu do ich trawienia. Produkty nieodpowiednie dla naszej grupy krwi, nie są w pełni trawione, przez co ich resztki odkładają się w jelitach, gdzie w wyniku rozkładu uwalniają toksyny zatruwające cały organizm.

Korzyści wynikające ze stosowania diety według grup krwi

Dopasowanie diety do grupy krwi, jaką posiadamy przede wszystkim, powoduje zwiększenie energii i poprawę samopoczucia, ponieważ nasz organizm przestaje być obciążony szkodliwymi substancjami, które go zatruwają. Zastosowanie tego sposobu odżywiania powoduje także utratę wagi. Redukcja masy ciała przebiega w niezbyt szybkim tempie, ale znacznie spada ryzyku wystąpienia efektu jo-jo. Osobom, które chcą schudnąć, pozwala to na lepszą kontrolę nad masą ciała, ponieważ organizm sam pozbywa się tłuszczu wraz z toksynami. Kolejną korzyścią wynikającą z dopasowania sposobu odżywiana do swojej grupy krwi, jest znaczne zmniejszenie dolegliwości ze strony układu pokarmowego, takich jak: niestrawność, zgaga, czy zaparcia. Dieta ta dodatkowo pozwala wyeliminować nawracające bóle głowy, poprawia odporność organizmu na infekcje i wirusy, spowalnia procesy starzenia, a nawet przynosi ulgę astmatykom. Znacznie zmniejsza także ryzyko chorób zagrażających życiu takich jak: cukrzyca, choroby serca czy niewydolność wątroby.

Zalecenia dietetyczne dla poszczególnych grup krwi

AB Posiadacze tej grupy krwi w genach mają wpisaną mięsożerność, ale jak się okazuje, źle trawią mięso, dlatego jest ono magazynowane w organizmie w postaci tłuszczu. Ograniczenie jego spożycia pomoże zatem w zredukowaniu masy ciała.

0 Osoby posiadające grupę krwi 0 do prawidłowego funkcjonowania swojego organizmu potrzebują białka zwierzęcego, które doskonale trawią. Powinny wystrzegać się natomiast glutenu, który sprzyja u nich przybieraniu na wadze oraz produktów mlecznych.

B Żywnością, która może powodować zaburzenia metaboliczne i przyczyniać się do nadmiernego przyrostu wagi u osób z grupą krwi B są przede wszystkim rośliny strączkowe, niektóre ziarna np. gryka i kukurydza oraz produkty zawierające gluten.

A Osoby posiadające grupę krwi A powinny całkowicie wyeliminować ze swojego jadłospisu mięso, które powoduje u nich spowolnienie metabolizmu i w rezultacie gromadzenie tłuszczu. Nabiał również nie jest dla nich wskazany, ponieważ jest słabo trawiony, a przez to wywołuje niekorzystne reakcje insulinowe, sprzyjające otyłości i cukrzycy.

Dieta zgodna z grupami krwi budzi wiele kontrowersji wśród lekarzy i dietetyków. W większości zgadzają się oni jednak, twierdząc, że jest ona dobrym i skutecznym sposobem na zrzucenie zbędnych kilogramów. Odradzają jednak jej stosownie przez dłuższy czas ze względu na konieczność całkowitego wyeliminowania z diety niektórych produktów, co może spowodować niedobory ważnych dla naszego zdrowia składników odżywczych.

Początek strony