See other templatesSee other templates

Ocena użytkowników: 0 / 5

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna
 

co jeść, by długo żyć?, zdrowe żywienie, produkty żywnościowe które przedłużają życie

Zastanawiałeś się kiedyś, jak ogromny wpływ na Twoje życie i zdrowie ma jedzenie? Zapewne wiesz już, że spożywanie niezdrowych produktów ma niekorzystny wpływ na wagę i zdrowie, ale czy zdajesz sobie sprawę z tego, że świadomie spożywając niektóre z produktów możesz wydłużyć czas swojego życia?

Poniżej przedstawiamy Ci produkty, których spożywanie pozytywnie wpłynie na długość i jakość Twojego życia:

Ryby

Na pewno nieraz spotkałeś się ze stwierdzeniem, że ryby są pokarmem dla mózgu i jest to prawdą, gdyż zawierają one nienasycone kwasy tłuszczowe, które mają pozytywny wpływ na mózg i cały układ nerwowy. Dodatkowo ryby chronią serce. Dotychczas przeprowadzone badania pokazują również, że kwasy tłuszczowe znajdujące się w rybach chronią przed depresją, a także utratą pamięci.

Orzechy

Jedzone w niewielkich ilościach przeciwdziałają wysokiemu cholesterolowi. Są bogate w nienasycone kwasy tłuszczowe, które doskonale chronią przed chorobami serca. Mają również pozytywne działanie na kondycję naszego umysłu. Trzeba mieć jednak na uwadze, że orzechy są bardzo kaloryczne, dlatego nie należy spożywać ich zbyt dużo.

Produkty pełnoziarniste

Jak powszechnie wiadomo, produkty pełnoziarniste są bogate w składniki odżywcze i mają stosunkowo niewiele kalorii. Zmniejszają ryzyko zachorowania na choroby serca, cukrzycę, jak również nowotwory. Postaraj się wyeliminować ze swojej diety produkty takie jak białe pieczywo, żółty makaron i jasny ryż, by zastąpić je ich zdrowszymi odpowiednikami, a zobaczysz, że Twój organizm Ci za to podziękuje.

Warzywa i owoce

Przepełnione wartościami odżywczymi, przy zazwyczaj niewielkiej wartości kalorycznej. Pomimo tego, że niektóre z owoców są bogate w cukry, to i tak zdrowiej jest zjeść na drugie śniadanie jabłko, niż czekoladowy batonik. Obserwując ludzi spożywających duże ilości owoców i warzyw zauważyć można, że nie mają oni problemów z utrzymaniem właściwej wagi ciała, jak również nie dokuczają im choroby układu sercowo-naczyniowego.

Produkty mleczne

Mówi się, że aby dzieci prawidłowo się rozwijały muszą spożywać duże ilości pokarmów bogatych w witaminę D, która zwiększa wchłanianie wapnia, podstawowego budulca kości i zębów. Najłatwiej jest spożywać produkty mleczne, w których pokłady tej drogocennej witaminy są bardzo duże. Regularne spożywanie kefiru czy mleka dodatkowo zredukuje ryzyko zachorowania na raka piersi czy prostaty, a jogurty pomogą w trawieniu. Pamiętaj jednak, by unikać produktów o wysokiej zawartości tłuszczów, a także tych, które ich wogóle nie posiadają. 

Ciemna czekolada

Niektórzy nie zdają sobie sprawy, że czekolada może mieć dobry wpływ na nasze zdrowie. Regularne spożywanie ciemnej czekolady obniża ciśnienie naszej krwi, a także poprawia elastyczność naczyń krwionośnych.

Rozsądna ilość soli

Nie od dziś wiadomo, że sól zatrzymuje wodę w organizmie. Mniejsza ilość spożywanej soli sprawia, że organizm jest zdrowszy, pamięć lepsza, jak również spada ryzyko zachorowania na demencję starczą w późniejszym wieku.

Początek strony