Zestaw ćwiczeń na jędrny biust

Ciężko jednoznacznie rozstrzygnąć spór o to, jakiej wielkości biust jest atrakcyjniejszy. Duży? A może mały? Jedno jest jednak pewne – biust powinien być jędrny i kształtny! Niezależnie od rozmiaru.

Jak to uczynić?

Kobiety skupione na ćwiczeniach od dłuższego czasu już wiedzą, że piękne ciało nie jest dane, a ciężko wypracowane. Choć same piersi nie posiadają mięśni, czyli nie istnieje sposób wpływania bezpośrednio na ich budowę, to mięśnie klatki piersiowej i ramion dbają o to, by biust znajdował się na „wysokim” poziomie. Zaraz po nich równie ważne są mięśnie grzbietu, dzięki którym ciało pozostaje w pionie, eksponując dumnie wypięty do przodu biust. Dlatego właśnie idealną receptą na powalająco kuszące piersi jest właściwy zestaw ćwiczeń. Z odpowiednią dozą zaangażowania w treningi.

Dołączysz?

1. Pompki. To pierwsze, co przychodzi na myśl każdej, która już interesowała się tematem. Nie trzeba być specjalistą w tej kwestii, by mieć świadomość rozbudowy klatki piersiowej za pomocą pompek. Warto mieć jednak pojęcie o tym, jak robić to poprawnie. Największym błędem jest złe ustawienie dłoni. Powinny być one ustawione na szerokości barków. Nie szerzej! Głowa skierowana zawsze w stronę podłoża, nigdy przed siebie. Podczas opuszczania na dół robimy wdech, przy podnoszeniu w górę wydech. Pompki świetnie kształtują całe ciało. To idealny sposób na piękny brzuch, pośladki, ramiona i – jak się okazuje – również piersi! Jeśli jednak klasyczna wersja wydaje się być dla Ciebie zbyt trudna, zdecyduj się na damskie pompki. Wykonywane są na kolanach, co lekko odciąża ramiona i umożliwia bardziej bezproblemowe wykonywanie ćwiczenia.

2. Pływanie. Jest dobre na wszystko. Polecić je można z zamkniętymi oczami niemalże każdemu. Dla kobiety, która walczy o piękny biust, pływanie jest idealnym sposobem na wzmocnienie mięśni grzbietu. Jest to tak ważne, ponieważ to właśnie te mięśnie gwarantują prawidłową postawę, a co za tym idzie – ładne zaakcentowanie biustu.

3. Hantle a  dla tych, które gotowe są uczynić brak hantli przeciwskazaniem do wykonywania ćwiczeń – zamiast hantli 1,5 litrowe butelki z wodą! 🙂 Takie obciążenie staje się niezawodnym sprzymierzeńcem w walce o perfekcyjny biust! Ćwiczeń z ich wykorzystaniem jest wiele. Możesz je dowolnie łączyć oraz wykorzystywać do tworzenia własnych planów treningowych. Cel każdego z nich jest jeden: wzmocnienie mięśni klatki piersiowej oraz mięśni grzbietu.

Przykładowe ćwiczenie w leżeniu:

Połóż się na plecach, delikatnie ugnij nogi. Hantle trzymaj wyciągnięte naprzeciw siebie – po obu stronach ramion, na wysokości klatki piersiowej. Wyprostuj ręce, podnosząc ciężarki do góry, a następnie opuść je, wracając do pozycji wyjściowej. Pamiętaj o oddychaniu! Wdech robisz wtedy, gdy opuszczasz hantle, wydech w momencie prostowania rąk.

Przykładowe ćwiczenie w siadzie:

Usiądź na krześle, bądź – jeśli posiadasz – na piłce gimnastycznej. Wyprostuj plecy. Lekko rozstaw nogi dla lepszej stabilności. Chwyć hantle. Wyciągnij wyprostowane ręce w górę, a następnie zegnij w łokciach, ściągając je na dół. To twoja pozycja wyjściowa. Wykonuj ruch otwierania i zamykania klatki piersiowej. Przenosząc ramiona na boki, otwieraj ją. Ściągając łokcie do środka, czyli do siebie nawzajem, zamykaj.

Jeśli obeznana jesteś z siłownią, podobne ćwiczenie wykonasz na maszynie „butterfly”.

Przykładowe ćwiczenie stojące:

 Stań w lekkim rozkroku. Weź hantle w dłonie. Podnoś je do góry, a następnie opuszczaj. Ręce powinny wykonywać płynny ruch – między ułożeniem ich wzdłuż tułowia, a wyciągnięciem naprzeciw siebie, mniej więcej na wysokość barków. Skoordynuj ten ruch z pracą nóg. Cofaj do tyłu raz jedną, raz drugą nogę. Przy każdym uniesieniu jej w tył, wyciągaj ręce przed siebie. Czujesz pracę klatki piersiowej? Pleców? Czyli wszystko się zgadza. Kluczem do uzyskania pełnych efektów jest w tym przypadku wyprostowana pozycja ciała, ściągnięte łopatki i lekko napięty brzuch.

4. Odpowiedni biustonosz!

Chodzenie w dobrze dopasowanym biustonoszu to podstawa. Nie omija ona momentu treningu! Biust potrzebuje w przypadku ćwiczeń silnego, dobrze trzymającego biustonosza sportowego, który będzie spełniał swoją funkcję zabezpieczającą równie idealnie, co zapełniał wygodę.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *