Zestaw ćwiczeń na jędrny biust

Ciężko jednoznacznie rozstrzygnąć spór o to, jakiej wielkości biust jest atrakcyjniejszy. Duży? A może mały? Jedno jest jednak pewne – biust powinien być jędrny i kształtny! Niezależnie od rozmiaru.

Jak to uczynić?

Kobiety skupione na ćwiczeniach od dłuższego czasu już wiedzą, że piękne ciało nie jest dane, a ciężko wypracowane. Choć same piersi nie posiadają mięśni, czyli nie istnieje sposób wpływania bezpośrednio na ich budowę, to mięśnie klatki piersiowej i ramion dbają o to, by biust znajdował się na „wysokim” poziomie. Zaraz po nich równie ważne są mięśnie grzbietu, dzięki którym ciało pozostaje w pionie, eksponując dumnie wypięty do przodu biust. Dlatego właśnie idealną receptą na powalająco kuszące piersi jest właściwy zestaw ćwiczeń. Z odpowiednią dozą zaangażowania w treningi.

Dołączysz?

1. Pompki. To pierwsze, co przychodzi na myśl każdej, która już interesowała się tematem. Nie trzeba być specjalistą w tej kwestii, by mieć świadomość rozbudowy klatki piersiowej za pomocą pompek. Warto mieć jednak pojęcie o tym, jak robić to poprawnie. Największym błędem jest złe ustawienie dłoni. Powinny być one ustawione na szerokości barków. Nie szerzej! Głowa skierowana zawsze w stronę podłoża, nigdy przed siebie. Podczas opuszczania na dół robimy wdech, przy podnoszeniu w górę wydech. Pompki świetnie kształtują całe ciało. To idealny sposób na piękny brzuch, pośladki, ramiona i – jak się okazuje – również piersi! Jeśli jednak klasyczna wersja wydaje się być dla Ciebie zbyt trudna, zdecyduj się na damskie pompki. Wykonywane są na kolanach, co lekko odciąża ramiona i umożliwia bardziej bezproblemowe wykonywanie ćwiczenia.

2. Pływanie. Jest dobre na wszystko. Polecić je można z zamkniętymi oczami niemalże każdemu. Dla kobiety, która walczy o piękny biust, pływanie jest idealnym sposobem na wzmocnienie mięśni grzbietu. Jest to tak ważne, ponieważ to właśnie te mięśnie gwarantują prawidłową postawę, a co za tym idzie – ładne zaakcentowanie biustu.

3. Hantle a  dla tych, które gotowe są uczynić brak hantli przeciwskazaniem do wykonywania ćwiczeń – zamiast hantli 1,5 litrowe butelki z wodą! 🙂 Takie obciążenie staje się niezawodnym sprzymierzeńcem w walce o perfekcyjny biust! Ćwiczeń z ich wykorzystaniem jest wiele. Możesz je dowolnie łączyć oraz wykorzystywać do tworzenia własnych planów treningowych. Cel każdego z nich jest jeden: wzmocnienie mięśni klatki piersiowej oraz mięśni grzbietu.

Przykładowe ćwiczenie w leżeniu:

Połóż się na plecach, delikatnie ugnij nogi. Hantle trzymaj wyciągnięte naprzeciw siebie – po obu stronach ramion, na wysokości klatki piersiowej. Wyprostuj ręce, podnosząc ciężarki do góry, a następnie opuść je, wracając do pozycji wyjściowej. Pamiętaj o oddychaniu! Wdech robisz wtedy, gdy opuszczasz hantle, wydech w momencie prostowania rąk.

Przykładowe ćwiczenie w siadzie:

Usiądź na krześle, bądź – jeśli posiadasz – na piłce gimnastycznej. Wyprostuj plecy. Lekko rozstaw nogi dla lepszej stabilności. Chwyć hantle. Wyciągnij wyprostowane ręce w górę, a następnie zegnij w łokciach, ściągając je na dół. To twoja pozycja wyjściowa. Wykonuj ruch otwierania i zamykania klatki piersiowej. Przenosząc ramiona na boki, otwieraj ją. Ściągając łokcie do środka, czyli do siebie nawzajem, zamykaj.

Jeśli obeznana jesteś z siłownią, podobne ćwiczenie wykonasz na maszynie „butterfly”.

Przykładowe ćwiczenie stojące:

 Stań w lekkim rozkroku. Weź hantle w dłonie. Podnoś je do góry, a następnie opuszczaj. Ręce powinny wykonywać płynny ruch – między ułożeniem ich wzdłuż tułowia, a wyciągnięciem naprzeciw siebie, mniej więcej na wysokość barków. Skoordynuj ten ruch z pracą nóg. Cofaj do tyłu raz jedną, raz drugą nogę. Przy każdym uniesieniu jej w tył, wyciągaj ręce przed siebie. Czujesz pracę klatki piersiowej? Pleców? Czyli wszystko się zgadza. Kluczem do uzyskania pełnych efektów jest w tym przypadku wyprostowana pozycja ciała, ściągnięte łopatki i lekko napięty brzuch.

4. Odpowiedni biustonosz!

Chodzenie w dobrze dopasowanym biustonoszu to podstawa. Nie omija ona momentu treningu! Biust potrzebuje w przypadku ćwiczeń silnego, dobrze trzymającego biustonosza sportowego, który będzie spełniał swoją funkcję zabezpieczającą równie idealnie, co zapełniał wygodę.