Skuteczne sposoby na zakwasy
Co na zakwasy? – sprawdzone sposoby
21 lipca, 2020
Jak szybko pozbyc sie cellulitu
Jak szybko pozbyć się cellulitu?
29 lipca, 2020

Jak ćwiczyć mięśnie kegla?

Jak ćwiczyć mięśnie kegla

Mięśnie Kegla to inaczej mięśnie dna macicy. Sprawne oraz wyćwiczone mięśnie dna macicy ułatwiają poród a także przyczyniają się do bardziej udanego życia seksualnego. Jednak aby tak było, należy regularnie i w odpowiedni sposób ćwiczyć mięśnie Kegla. Kluczem jest regularność oraz systematyczność, a także prawidłowość wykonywanych ćwiczeń. Poniższy artykuł zawiera wszelkie niezbędne informacje dla prawidłowych ćwiczeń mięśni Kegla. 

Ćwiczenia należy wykonywać przede wszystkim systematycznie oraz prawidłowo. Co to oznacza? Ćwiczymy mięśnie Kegla, a nie mięśnie pośladków czy brzucha. W trakcie wykonywania ćwiczeń bezwzględnie nie wolno wstrzymywać oddechu, przeciwnie, oddychać należy normalnie. Należy także pamiętać, aby ćwiczeń dna macicy nie wykonywać w trakcie oddawania moczu. Utrudnianie oddawania moczu bądź wstrzymywanie strumienia może bowiem doprowadzić do infekcji.

Na początku wykonywanie ćwiczenia mięśni dna macicy mogą sprawiać trudność. Jednak, w momencie gdy dojdziemy do wprawy, ćwiczenia z powodzeniem możemy wykonywać w różnych pozycjach:

  • na siedząco
  • na leżąco
  • na stojąco

Z powodzeniem możemy także ćwiczyć podczas wykonywania innych czynności, między innymi czytając książkę, oglądając telewizję czy pracując przed komputerem.  Warto pamiętać, że wykonywanie ćwiczeń mięśni Kegla jest zupełnie niewidoczne, dzięki temu możemy wykonywać je w absolutnie dowolnym miejscu. Trzeba także uzbroić się w cierpliwość. Rezultaty wykonywania treningu mięśni Kegla zauważalne są bowiem dopiero po kilku tygodniach.

Ćwiczenia mięśni dna macicy tylko dla kobiet?

Często można spotkać się z opinią, że mięśnie Kegla niezbędne są w trakcie porodu, ułatwiają bowiem parcie. Jednak czy ten typ mięśni występuje tylko i wyłącznie u kobiet? Absolutnie nie. Mięśnie dna macicy występują także u mężczyzn. Mięśnie Kegla oplatają miednicę, rozciągają się od kości ogonowej do łonowej i oplatają podstawę członka. Niestety, mało który mężczyzna zdaje sobie sprawę z istnienia tego rodzaju mięśni. A szkoda. Odpowiadają one m.in. za:

  • wzmocnienie i wydłużenie erekcji\
  • lepsze odczucia podczas orgazmu
  • kontrolowanie wytrysku
  • bezproblemowe oddawanie moczu

Jednym słowem, lepiej ćwiczyć jest mięśnie dna macicy niż zażywać „niebieską pigułkę”. W wypadku panów, ćwiczenia te nie tylko pozwolą zadbać o prawidłowe oddawanie moczu, ale przede wszystkim pozwolą na zwiększenie doznań w alkowie.

Mięśnie dna macicy w ciąży

Wróćmy jednak do kobiet. W wypadku, gdy mięśnie Kegla są słabe, w trakcie ciąży może dojść do takich powikłań, jak:

  • nietrzymanie moczu
  • nietrzymanie kału
  • przedwczesne rozwarcie
  • obniżenie narządów rodnych

Dlatego w wypadku, gdy planujemy ciążę, warto na dziewięć miesięcy przed zajściem w ciążę rozpocząć ćwiczenia mięśni Kegla. Trening ten jest niezwykle ważny dla przyszłej mamy, jak i dla nienarodzonego dziecka. Dobrze prowadzony trening siłowy mięśni dna macicy, jak również dobrze rozwinięte wyżej wymienione mięśnie zmniejszają prawdopodobieństwo problemów z kręgosłupem w trakcie ciąży. a także ryzyko nacięcia krocza w trakcie porodu. Właściwie wyćwiczone mięśnie Kegla niwelują ryzyko nietrzymania kału oraz moczu czy pojawienia się żylaków odbytu. Dodatkowo, poprawiają jakość życia intymnego.

Jak powinien wyglądać prawidłowy trening?

Przede wszystkim, prawidłowy trening powinien być powiązany z właściwym oddychaniem, które w wypadku każdych ćwiczeń jest niezwykle ważne. Ćwiczenia te, dzięki temu, że wykonywanie ich jest dla otoczenia niewidoczne, mogą być wykonywane w absolutnie każdym miejscu i o dowolnym czasie.

Prawidłowo wykonywany trening jest niezwykle ważny zarówno w wypadku kobiet, jak i mężczyzn. Jest to istotny nie tylko dla kobiet w ciąży bądź dopiero planujących powiększenie rodziny. Odpowiednio wyćwiczone mięśnie dna macicy niezwykle korzystnie wpływają na jakość życia seksualnego zarówno kobiet, jak i mężczyzn. Rezultaty treningu mięśni dna macicy są widoczne i odczuwalne już po tygodniu wykonywania ćwiczeń. Warto nie zapominać o tych niezwykle niepozornych, ale jak bardzo istotnych mięśniach.

Dodaj komentarz