Ile powtorzen na rzezbe
Ile powtórzeń na rzeźbę?
11 sierpnia, 2020
Kilka sposobow na wzmocnienie odpornosci
Kilka sposobów na wzmocnienie odporności
9 października, 2020

Jak przyspieszyć spalanie tkanki tłuszczowej?

Jak przyspieszyc spalanie tkanki tluszczowej

Piękna i szczupła sylwetka to marzenie niejednej kobiety, jednak redukcja masy ciała to dosyć żmudny proces, który wymaga sporego poświęcenia. Odkładająca się na brzuchu, udach oraz pośladkach tkanka tłuszczowa nie jest zbyt łatwa w usunięciu, jednak stosując się do pewnych zaleceń, każda kobieta może zacząć cieszyć się szczupłą sylwetką. W jaki jednak sposób można przyspieszyć spalanie tkanki tłuszczowej?

Szybkość spalania tłuszczu: od czego zależy?

Pierwszy etap spalania tkanki tłuszczowej to tzw. lipoliza, której szybkość uzależniona jest od kilku bardzo ważnych czynników, wśród których warto wymienić: kaloryczność diety,rodzaj tłuszczu zgromadzonego w tkance, rozmiar komórki tłuszczowej, poziom stresu. Co jednak należy rozumieć pod tymi pojęciami? Jeśli chodzi o kaloryczność diety, to pod tym pojęciem należy rozumieć, iż w celu przyspieszenia spalania tkanki tłuszczowej należy ograniczyć kalorie, doprowadzając tym samym osiągnięcia deficytu kalorycznego. Dodatkowo dzięki aktywności fizycznej można osiągnąć deficyt kaloryczny, pokrywając jednak dzienne zapotrzebowanie organizmu na składniki odżywcze. W przypadku rodzaju zgromadzonego w tkankach tłuszczu potwierdzono z kolei, iż znacznie łatwiej można spalić tłuszcz, który składa się w większym stopniu z nienasyconych kwasów tłuszczowych. Znacznie trudniej jest się pozbyć tkanki tłuszczowej, która zbudowana jest w większości z nasyconych kwasów tłuszczowych. Szybkość spalania tkanki tłuszczowej zależy również od rozmiaru komórki tłuszczowej (znacznie łatwiej można spalić tłuszcz w sytuacji, gdy komórki tłuszczowe są dosyć duże, dlatego też osoby zmagające się z nadwagą lub otyłością mogą spodziewać się dosyć szybkich efektów), a także poziomu stresu. Jeśli chodzi o ten ostatni czynnik, to udowodniono, iż w przypadku narażania się na ciągły stres zwiększa się produkcja kortyzolu, co niestety utrudnia proces spalania tkanki tłuszczowej.

Aktywność fizyczna w walce z tkanką tłuszczową

Skuteczne odchudzanie i w związku z tym redukcja tkanki tłuszczowej możliwa jest w większym stopniu poprzez aktywność fizyczną. Ważne jest w tym przypadku to, aby organizm czerpał energię z nagromadzonych zapasów, dlatego też warto w tym przypadku zadbać o to, aby pojawił się taki deficyt kaloryczny, dzięki któremu możliwe będzie systematyczne pozbywanie się komórek tłuszczowych. Odpowiednio dobrany trening odgrywa w tej sytuacji kluczową kwestię. W tym celu warto postawić zarówno na trening siłowy, jak i trening cardio. Trening siłowy polegający m.in. na wykonywaniu przysiadów lub martwego ciągu warto przeprowadzać raz w tygodniu, jednak nie powinien on trwać dłużej niż 60-75 minut. Z kolei trening cardio nazywany również treningiem tlenowym warto wykonywać przynajmniej trzy razy w tygodniu, jeżdżąc na rowerze, biegając, czy też wybierając się na zajęcia fitness, które najlepiej, aby były urozmaicone.

Dieta to absolutny niezbędnik

Nawet najlepszy trening nie przyniesie zamierzonych efektów, jeśli nie będzie połączony z odpowiednią dietą. Jak zostało wspomniane powyżej, tkanka tłuszczowa spala się szybciej, jeśli doprowadzi się do tzw. deficytu energetycznego. Oznacza to, iż należy ograniczyć ilość spożywanych na co dzień kalorii o ok. 200 lub 400. W przypadku redukcji tkanki tłuszczowej niezwykle ważne jest to, aby nie podjadać, gdyż to właśnie przez spożywane między posiłkami przekąski można zrujnować cały efekt diety. W codziennej diecie nie powinno oczywiście zabraknąć pełnowartościowego białka znajdującego się w chudych mięsach i tłustych rybach (zawierają one zdrowy tłuszcz, który wspomaga eliminację z organizmu tkanki tłuszczowej), dużej ilości świeżych warzyw, pełnoziarnistego pieczywa, grubych kasz, makaronów oraz ciemnego ryżu, a także mniejszej ilości owoców (wiele zawiera cukier).

Suplementacja również jest ważna

Oprócz aktywności fizycznej oraz odpowiednio dobranej diety w redukcji tkanki tłuszczowej dosyć istotna jest również suplementacja. Najczęściej w tym celu sięga się po dwie grupy suplementów, a mianowicie po mimikery insuliny oraz termogeniki. Pierwszy rodzaj suplementów ma na celu przywrócenie prawidłowej funkcji gospodarki glukozy w organizmie, co najczęściej dotyczy osób zmagających się ze sporą otyłością. Wśród mimikerów insuliny można wymienić przede wszystkim chrom, kwas ALA, a także berberynę. Z kolei termogeniki są nieco bardziej znane i znacznie większa liczba osób już kiedyś o nich gdzieś słyszała, interesując się tematem odchudzania. Termogeniki inaczej nazywane są spalaczami tłuszczu i ich głównym zadaniem jest nasilanie tempa lipolizy, a także podnoszenie termogenezy. Z suplementami należy jednak obchodzić się ostrożnie, ponieważ ich przedawkowanie może wiązać się z poważnymi problemami zdrowotnymi. Dosyć istotne jest to, aby nie przekraczać zalecanej dziennej ich dawki, sięgając po nie najlepiej na 30 minut przed planowanym treningiem. Ich spożycie z pewnością wzmocni efekt treningu, dzięki czemu znienawidzona tkanka tłuszczowa znacznie szybciej będzie się spalać.

Komentarze są wyłączone.