Kalkulatory dietetyczne - jak z nich korzysac
Kalkulator sylwetki i dietetyczny. Klucz do wymarzonej sylwetki
7 lipca, 2020
Jak schudnąć bez diety
Trening EMS – rewolucyjna metoda treningowa
9 lipca, 2020

Jak ułożyć plan treningowy?

Jak ułożyć plan treningowy

Żyjemy w czasach, w których nasza świadomość na temat zdrowego stylu życia stale wzrasta. Dzięki temu coraz większy nacisk poświęcamy zagadnieniom związanym ze zdrowym odżywianiem oraz odpowiednim rodzajem aktywności fizycznej. Jeżeli jednak pragniemy wymodelować swoją sylwetkę w odpowiedni sposób – warto jest rozważyć ułożenie profesjonalnego planu treningowego – dzięki niemu upragniony cel osiągniemy zdecydowanie szybciej oraz unikniemy wielu błędów i niepowodzeń.

Zdrowe nawyki żywieniowe oraz aktywność fizyczna.

Aby dobrze wyglądać – nie wystarczy zastosować jedną kilkutygodniową, bądź trwająca kilka miesięcy dietę – a po zrzuceniu satysfakcjonującej nas ilości zbędnych kilogramów – powrócić do starych nawyków żywieniowych.
Zdrowe odżywianie wsparte o odpowiedni trening powinno stać się naszym stylem życia. Jedząc zdrowo i racjonalnie – tak naprawdę nigdy nie będziemy ,,na diecie”.
Zadbać musimy jednak o to, aby dostarczyć swojemu organizmowi nie tylko odpowiedniej ilości kalorii na dobę – lecz także pokryć wraz z pożywieniem jego zapotrzebowanie na podstawowe składniki żywieniowe takie jak białka, tłuszcze oraz węglowodany. Pamiętajmy też o urozmaiconych posiłkach, dzięki czemu unikniemy bardzo niebezpiecznych dla zdrowia i prawidłowego funkcjonowania organizmu – niedoborów witamin oraz cennych pierwiastków, i minerałów.

Jak ułożyć plan treningowy?

Chociaż dieta to podstawa w dążeniu do pięknej sylwetki to realizując indywidualny plan treningowy – możemy osiągnąć efekty wręcz spektakularne. Obecnie coraz więcej osób zapisuje się do lokalnych siłowni, bądź fitness clubow, jednak będąc już na miejscu – trudno jest się niejednemu odnaleźć wśród specjalistycznych maszyn oraz obciążenia. Zwłaszcza, jeżeli nigdy wcześniej nie byliśmy na siłowni.
Niestety bardzo często kończy się to błądzeniem bez celu od jednego sprzętu do drugiego – nie do końca wiedząc na czym polega prawidłowo wykonany trening siłowy.
Na szczęście z pomocą przychodzą nam wykwalifikowani trenerzy personalni, którzy optymalnie dopasują plan treningowy do indywidualnych preferencji oraz możliwości osoby ćwiczącej.
Przed przystąpieniem do opracowania planu treningowego zwykle jesteśmy proszeni o szczere udzielenie odpowiedzi na kilka następujących pytań:

  • Jaki jest nasz cel treningowy? Może to być bowiem ogólne wzmocnienie siły i kondycji, zbudowanie suchej – beztłuszczowej masy mięśniowej, lub redukcja tkanki tłuszczowej oraz inne
  • Podanie swojej aktualnej masy ciała oraz wzrostu, a także określenie swojej aktywności fizycznej oraz trybu życia.
  • Określenie ile razy w tygodniu możemy, lub chcemy wykonywać trening oraz preferowane przez nas godziny – poranne, wieczorne czy popołudniowe.
  • Ile czasu chcemy przeznaczyć na przygotowywanie posiłków, bowiem wielu z nas nie lubi spędzać długich godzin w kuchni. Osoba układająca dla nas plan treningowy oraz  żywieniowy weźmie także pod uwagę takie zmienne jak stopień trudności przygotowywania posiłków oraz budżet jaki możemy na nie przeznaczyć.
  • trener personalny prosi także osobę, z która nawiązuje współpracę o przesłanie zdjęć swojej sylwetki z przodu, z tyłu oraz bokiem, dzięki nim bowiem będzie można obserwować cały proces przemiany porównując je z kolejnymi zdjęciami. Zwykle wykonuje się je co dwa tygodnie.
  • Oprócz zdjęć należy wykonywać także pomiary obwodów naszego ciała w miejscach takich jak talia, udo, biodra, ramię, czy klatka piersiowa.

Celem wielu ćwiczących osób jest utrata nadmiaru kilogramów oraz redukcja tkanki tłuszczowej – co możemy w szybki sposób uzyskać wykonując trening cardio bądź jeszcze bardziej skuteczny trening interwałowy.  Dokładając do tego trening siłowy, który wzmocni wszystkie grupy mięśniowe naszego ciała oraz pozwoli wymodelować całą sylwetkę – jesteśmy w stanie uzyskać wręcz spektakularne efekty.
Będąc zadowolonymi z naszej sylwetki oraz ogólnego samopoczucia organizmu stajemy się bardziej pewni siebie, nasza samoocena wzrasta co przekłada się także na lepsze relacje w nawiązywaniu kontaktów interpersonalnych oraz pozytywnie wpływa na wszystkie aspekty naszego życia.

Dodaj komentarz