Nie trać czasu i pieniędzy na siłownię – zacznij ćwiczyć fitness w swoim domu!

Wszyscy chcemy mieć piękne ciała, dlatego z początkiem kolejno każdego roku, miesiąca oraz tygodnia obiecujemy sobie, że zaczniemy ćwiczyć. Na to postanowienie czyha jednak wiele niebezpieczeństwa, a głównym jest brak pieniędzy.Nie mamy ich na karnet, strój do ćwiczeń, hantle, maty, ani nawet na buty do biegania! Jak się jednak okazuje, branie się za uprawianie sportu kosztuje nas najwięcej nie pieniędzy, a wysiłku!

Etap przygotowań

Nie trzeba chodzić na zajęcia fitness, by wykonywać seriami ćwiczenia. Nie musimy też mieć profesjonalnego stroju, jaki kosztuje często dużo pieniędzy. W domu wystarczy nałożyć wygodną koszulkę, jakieś spodenki i nie martwić się o buty – na początek dobrze sprawdzą się zwykłe adidasy, bądź nawet bose stopy. Jedyne, w co faktycznie warto na start zainwestować, to dobra mata do ćwiczeń. Ponieważ to ona jest naszym prywatnym „studio” do zajęć fitness. Powinna amortyzować, dlatego warto wybierać te grubsze maty. Na długość minimum taka, jak nasz wzrost. Materiał powinien być wytrzymały, ale i łatwy w czyszczeniu. Dobra mata ma nas chronić przed stłuczeniami, otarciami i dać maksymalny komfort ćwiczeń.

Przechodzimy do ćwiczeń… 

Jest całe mnóstwo nagrań w internecie, gdzie profesjonalni trenerzy od początku do końca pokazują, jak ćwiczyć. Warto się nimi zainteresować! Takie nagrania pozwolą łatwiej wdrążyć się w regularne treningi oraz uniknąć wykonywania ich w nieprawidłowy sposób. Po dłuższym czasie ćwiczeń z gotowymi nagraniami, łatwiej będzie stworzyć własny zestaw i ćwiczyć samemu. Choć jak przekonują niektórzy – nagrania działają motywacyjnie!

Jakie ćwiczenia wykonywać?

Bazą niech staną się ćwiczenia, które rozgrzewają całe ciało. Dużo podskoków, biegu w miejscu, podnoszenia się i opadania ponownie na ziemię. Dopiero po takim przygotowaniu ma sens wykonywanie ćwiczeń, jakie koncentrują się na danych partiach ciała. Możesz po prostu złapać w ręce skakankę i skakać na niej przez 7 minut. Ćwiczenia rozgrzewające powinny dodatkowo rozciągać, dlatego w tym pierwszym etapie staraj się zaangażować każdy staw i mięsień Twojego ciała. Rób wymachy ramionami, rozciągaj nogi. Możesz podskakiwać w górę, a opadając w dół robić rozkrok. Treningiem właściwym są ćwiczenia, które uderzają w partie ciała, na jakich najbardziej Ci zależy. Tu szeroką gamę wyboru prezentuje wiele blogów, stron internetowych oraz portali. Najlepsze ćwiczenia to te, które angażują wiele mięśni na raz. Choćby pompki. Praca ramion, klatki piersiowej, pleców oraz brzucha. O rozciąganiu należy pamiętać zarówno w pierwszej fazie, gdy łączy się z rozgrzewką, jak i po zakończonym treningu. Kiedy wykonasz wszystkie ćwiczenia, nic nie przyniesie Ci takiej ulgi, jak spowolnienie tempa i stopniowe rozciąganie całego ciała, już bez dynamicznych ruchów. Polubisz ten moment na pewno.

Jak często ćwiczyć?

Zaleca się ćwiczyć minimum trzy razy w tygodniu. Standardowy trening powinien trwać przynajmniej 40 minut + obejmować czas przeznaczony na rozciągnięcie zaraz po. Najlepiej obserwować swoją wytrzymałość. Jeśli trening, który do tej pory stosowaliśmy, nie powoduje już tak dużego zmęczenia – należy stawiać poprzeczkę coraz wyżej i zwiększać intensywność.

Dlaczego warto?

Po każdym wykonanym treningu odczujesz wyrzut endorfin, pojawi się uśmiech na Twojej twarzy, a ciało będzie „przyjemnie” zmęczone.

Po tygodniu wykonywania treningów odczujesz więcej siły, energii do codziennych czynności, nabierzesz większej motywacji.

Po miesiącu treningów Twoje ciało się zmieni. Z całą pewnością kondycja poprawi się, poza utrzymującym się zadowoleniem, wyższym poziomem energii, zyskasz także przekonanie, że zupełnie nic nie jest w stanie stanąć Ci na przeszkodzie! Schudniesz, brzuch zrobi się bardziej płaski, a nogi ładnie się wyrzeźbią.

Po trzech miesiącach regularnych treningów Twoi znajomi zaczną mówić Ci, że świetnie wyglądasz. Sport wpisze się w Twój rozkład dnia, wręcz uzależnisz się od niego i każdy kolejny trening będzie już zupełną przyjemnością i wielką satysfakcją. Brzmi ekscytująco? O tym właśnie marzysz? Decydujesz o tym każdego dnia, dlatego zamiast powtarzać sobie, że zaczniesz ćwiczyć od jutra, zacznij robić to już dzisiaj. Jeśli nie masz maty, rozłóż na podłodze koc. Nigdy nie pozwól, by cokolwiek stało się przeszkodą.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *